Het kan voorkomen dat een omvormer van Huawei een foutmelding aangeeft, niet naar behoren functioneert, of niet is op te starten. Om zo snel mogelijk je installatie weer optimaal te kunnen inzetten, is hiervoor een speciale garantieprocedure opgezet.
Opstart procedure
Voor de opstart van een RMA procedure wordt volledige informatie gevraagd om de problemen te kunnen onderzoeken. Deze informatie vind je in de onderstaande artikelen:
RMA procedure: tijdens productie - niet op locatie
Tijdens Procedure
Tijdens de procedure zal Huawei de logfiles bekijken om te zien of er aanwijzingen zijn van de oorzaak. Hiervoor hebben zij de overige informatie nodig om te kunnen kijken of deze overeenkomen. Op deze manier kunnen ze de interne componenten controleren. Het is mogelijk dat Huawei tijdens dit onderzoek een troubleshooting voorstelt.
Afronden procedure
Wanneer Huawei de omvormer kapot heeft beoordeeld betekend dit dat de omvormer vervangen zal worden. Hiervoor moeten wij het volgende formulier invullen:
Levering nieuwe omvormer
Huawei levert in geval van garantie altijd een volledig nieuwe omvormer. Aan de hand van het formulier: Faulty Tag (1).xlsx maken ze een afspraak om de nieuwe omvormer te leveren. Dit gebeurd in veel gevallen binnen enkele dagen
Pick-up oude omvormer
Om de installateur de tijd te geven de omvormer te vervangen wordt na 2 weken van levering van de omvormer een nieuwe afspraak gemaakt voor het ophalen van de kapotte omvormer. Dit wordt ook weer gedaan aan de hand van het formulier: Faulty Tag (1).xlsx
Klik hier voor het indienen van een RMA formulier.