Wanneer een storing zich na langere tijd voor doet dan is het advies om eerst informatie te verzamelen waar we op afstand bij kunnen. Dit kan ervoor zorgen dat er niet onnodig naar locatie wordt gereden.
Het is belangrijk om eerst te kijken wat het probleem is. Wanneer bijvoorbeeld de communicatie is weggevallen is het aan te raden eens met de klant te bellen om te vragen wat de internetstatus en LED status van de omvormer zijn.
Indien de installatie online is dienen ook alle software updates gedaan te zijn in de installatie. Dit kan op afstand via het FusionSolar portaal, zie: Hoe moet ik de software update uitvoeren? Na het updaten, en indien het probleem niet verholpen is, kun je een ticket aanmaken bij Wattkraft.
Aanmaken van een ticket
Mail naar service.benelux@wattkraft.com of klik hier voor het indienen van een RMA formulier.
Stuur de volgende informatie mee:
Beschrijving
- Probleemomschrijving en alarmmelding
- Installatienaam in FusionSolar
- Serienummer van het product
- Indien het product géén omvormer betreft, stuur dan óók het serienummer van de aangesloten omvormer mee
- Foto of beschrijving van de LED status van de omvormer
- Foto of beschrijving van de LED status van de batterij (indien van toepassing)
Bestanden
- (!) Logfiles van alle aangesloten apparaten (zorg ervoor dat alle apparaten zijn geupdatet naar de nieuwste software versie voordat je de logfiles downloadt)
Zie: Hoe moet ik de software update uitvoeren?
Zie: Hoe download ik de Logfiles?
Overig
- Indien van toepassing: aangeven welke suggesties van de alarmmelding al zijn doorlopen
- Andere beschikbare informatie en foto's (bijv. eerdere metingen of screenshot van afwijkende waarden in FusionSolar)
- Eigen inschatting van de oorzaak van het probleem
Wanneer we informatie missen om een goede analyse uit te kunnen voeren, kan het alsnog voorkomen dat er metingen en beeldmateriaal dienen te worden aangeleverd. Ook kan Huawei na analyse alsnog om nieuwe gegevens vragen. Dit betekent dat je alsnog naar locatie moet gaan. In dat geval proberen we a.d.h.v. de eerste analyses alle benodigde informatie te benoemen zodat alles verzameld kan worden en we de kans verkleinen dat een extra bezoek nodig is.
Ben je op locatie, lees dan het volgende artikel om te zorgen dat je alle informatie hebt:
In het volgende artikel vind je hoe een garantieprocedure in zijn werk gaat: