Het kan voorkomen dat een omvormer van Huawei een niet naar behoren functioneert of niet is op te starten. Om zo snel mogelijk je installatie weer optimaal te kunnen inzetten, is hiervoor een speciale garantieprocedure opgezet.
Opstart procedure
Voor de opstart van een RMA procedure wordt volledige informatie gevraagd om de problemen te kunnen onderzoeken. Deze informatie vind je in de onderstaande artikelen:
RMA Procedure - Ticket aanmaken tijdens installatie of bij locatiebezoek (on site analyse)
RMA Procedure - Ticket aanmaken zonder locatiebezoek (remote analyse)
Stuur een e-mail naar service.benelux@wattkraft.com om een ticket te openen en voeg de nodige informatie toe.
Tijdens procedure
Tijdens de procedure zal Wattkraft de verkregen informatie onderzoeken en het probleem analyseren. Het is belangrijk dat het probleem duidelijk wordt beschreven omdat wij geen volledig inzicht hebben in de installatie en afhankelijk zijn van de gedeelde informatie. Een cruciaal onderdeel is het aanleveren van de logfiles van de producten. Deze bevatten diverse gegevens en data van de producten.
Als aangedragen stappen voor probleemoplossing het probleem niet verhelpen deelt Wattkraft de informatie met Huawei voor verder onderzoek.
Afronden procedure
Wanneer Huawei de omvormer als defect heeft aangemerkt onder de productgarantie, en daarmee de RMA accepteert, dan zal deze worden vervangen met een gelijkwaardig product. De vervanging van dit product wordt in gang gezet door het invullen van een Excel-document. Dit document ontvangt u van Wattkraft en stuurt u ingevuld terug naar Wattkraft. Wattkraft dient deze in bij Huawei. Na ontvangst van dit document zal Huawei proberen binnen twee dagen contact met u op te nemen over de levering van het vervangende product. Het vervangende product wordt geregistreerd met de resterende periode van de productgarantie van het defecte product.
Voorbeeldformulier: RMA Europe V2.0.xlsx
Let op: Huawei moet n.a.v. het onderzoek de RMA voor het product eerst accepteren. Een formulier invullen en opsturen zonder RMA bevestiging van Huawei heeft geen zin.
Retour van het defecte product
Na levering van het vervangende product vraagt Huawei het defecte product retour, dit om de bestaande garantie over te zetten op het nieuw geleverde apparaat. Daarom is het zeer belangrijk dat dit proces correct verloopt; gooi een defect product nóóit weg. Huawei geeft twee weken de tijd om de vervanging te voltooien, waarna ze contact zullen opnemen om een datum te plannen om het defecte product op te komen halen.